mandag 25. august 2008

Heia Bolivar!

På søndag va me på tidenes fotballkamp:D
Di to store lagå i La Paz sko spilla mot kverandre; Bolivar og The Strongest. Me måtte foreta en vanskelig avgjørelse på hvilket lag me sko heia på. Te slutt endte me opp på Bolivar, grunnet finest navn og farge:p Me jekk te innkjøp av riktige drakter og diverse stash, sikra oss supre plasser, lærte oss heiaropa (vertfall nesten ordrett:p) og sklei rett inn i supporterjengen! Kampen svarte te forventningane og vel så det! Den va full av mål, frispark, skader, gule og rød(t) kort, straffe og bra spill,men The Strongest møtte sin overmann, og me vant 4-2:D. Eg tror ikje Tigerne, supporterane til The Strongest, likte så godt utviklingen i kampen og svarte med å fyra opp et stort bål midt på fullsatte tribuner! Det blei bare større og større, men politifolkå syns nok det va mer spennande med fotbalkamp enn å slukka brann. Di fekk heldigvis kontroll te slutt og kampen blei blåst av uten større opptøyer.


Tidligere på dagen va
me på et STOOORT marked i El Alto (den fattige delen av byen), i vertfall på en brøkdel av det. Der kunne du kjøba alt i fra verktøy og ståltråd te brukte gensere (for 1,50 nok), fotoapparat (muligens óg brukte) og mye mye mer. Dette foregår på 4000 moh, på kanten av en enorm skråning med utsikt ut øve heile La Paz og snøkledde 6000 meters fjell rundt. Skikkelig kodak-motiv, men kameraet hadde nok ikje fått retur-billet, så eg tårte ikje ta det med opp.

2 kommentarer:

mamma sa...

T å md eg syns det e spennande med fodball når du referere - ser det for meg. Herligt bilde av reporterane.Eg sko ellers gjerna vore på DET markedet! det hørres bare fantastisk ud.

Dina sa...

Hei. hørres ut som du har d bra, å d e eg veldig gla for...

Koss går d me spansken?